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研究者データベース
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オキツ タエコ
Okitsu Taeko
興津 妙子
所属
大妻女子大学 文学部 コミュニケーション文化学科
大妻女子大学大学院 人間文化研究科 言語文化学専攻
職種
教授
論文・MISC
2018
研究論文(学術雑誌) Organizational Legitimacy in the Global Education Policy Field; Learning from UNESCO and the Global Monitoring Report
2017
研究論文(学術雑誌) Policy promise and the reality of community involvement in school-based management in Zambia: Can the rural poor hold schools and teachers to account-
2017
研究論文(学術雑誌) Regaining legitimacy in the context of global governance- UNESCO, Education for All Coordination and the Global Monitoring Report
2017
研究論文(学術雑誌) 世界銀行による高等教育支援の変遷—支援内容の変化と政策パラダイムとの関連性に着目してー
2015
研究論文(その他学術会議資料等) Are Locally Contracted Teachers Cost Effective Solutions to Higher Teacher Accountability- Case Study of Community Hired Teachers in Rural Zambia
2015
研究論文(学術雑誌) Literacies as a Strategic Means of Implementation for Sustainable Development Goals: Lessons from Health and Water Literacies
2014
研究論文(学術雑誌) Challenges and prospects of parental and community participation in education for equitable and quality learning in post-2015
2014
研究論文(その他学術会議資料等) Japan and Africa: a Post-2015 Education Perspective- - discontinuities and continuities
2014
研究論文(大学,研究機関等紀要) アジアにおける教育開発の進展と課題
2014
研究論文(学術雑誌) サステナビリティと教育:「持続可能な開発のための教育(ESD)」を促す教育観の転換
2014
研究論文(学術雑誌) ボランティア教員が農村部の教員不足解消に果たす役割と課題—ザンビア共和国マサイチ郡のコミュニティ・スクールを事例に
2014
研究論文(学術雑誌) 世界銀行の政策文書における教職の専門職化の進行・後退過程に関する考察—教員の資質向上策と教員の専門的自律性に着目して
2014
研究論文(学術雑誌) 持続可能な社会における教育の質と公正—ポスト2015年の世界へ向けた国際教育開発目標の提言
2012
研究論文(学術雑誌) ザンビアの郡教育行政における住民参加の制度と実態に関する一考察—コッパーベルト州マサイチ郡郡教育評議会の事例から
2011
研究論文(その他学術会議資料等) Long-term Training at Universities through JICA - Varieties and Dynamics
2002
研究論文(学術雑誌) ザンビア第3代大統領の誕生—2001年大統領・国会選挙を振り返る
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